Daca ve-ti urmari o persoana slaba cum si ce mananca, ve-ti vedea ca in mare parte aceasta va face niste alegeri sanatoase legate de alimentatie. Chiar daca va avea la cina o friptura de porc, aceasta va alege si o garnitura mai slaba care sa mearga cu acea mancare in loc de a incerca masa tot cu ceva greu ca si cartofii facuti piure sau macarane cu branza.

In loc de a nega cu vehementa cum ca nu veti mai manca deloc gras sau carbohidrati si cu calorii, mai bine promite-ti ca urmatoarea masa va avea pe ea atat alimente mai grase, cat si alimente mai slabe care sa mearga mana in mana. Alege-ti cate o categorie din fiecare tip de mancare si potriveşte-o cu salate, garnituri sau lucruri slabe.

Mancati in portii mai mici. Stiti deja vorba, mananca mai multe mese in portii mici, dar mai rar. Oamenii slabi au de asemenea niste reguli de alimentatie. Spre deosebire de oamenii mai grasi, cei slabi mananca mai des si mai putin, dar si rar.

Acesta este un alt secret al oamenilor bine constituiţi din punct de vedere fizic. In timp ce persoana slaba poate ca nu  isi refuza acea mancare mai putin buna pe care vor s-o manance, dar macar o mananca mai rar si o mesteca si foarte bine. In loc de a-şi incarca farfuriile, aceste persoane isi pun mancare care le place, insa in portii mai mici astfel incat sa le treaca pofta.

De asemenea, oamenii slabi fac miscare. In plus fata de a fi mai sanatos si a manca mai putin, mai des, poti incerca de asemenea sa ai parte si de un stil de viata mai activ. Poate ca te inscrii la un club de arte martiale, la gimnastica, iti fcai abonament la sala sau pur si simplu daca vei alerga prin parcul din zona ta, aceste lucruri te pot ajuta foarte mult in mentinerea unui stil potrivit si sanatos de viata.

 

Pentru a-ti uşura insa trecerea la noul stil de viata pe care vrei sa-l adopti de la cel vechi poti profita de cateva trucuri pe care noi le vom prezenta mai jos:

Renuntati la alimentele procesate: consumati totul cat mai natural cu putinta, fara alimente procesate si golite de orice valoare nutritiva

Nu sariti peste micul-dejun: probabil ca intotdeauna ati ales sa mai dormiti 15 minute in schimbul micului-dejun. Asta trebuie sa se schimbe neaparat, caci prima masa a zilei este si cea mai importanta.

Luaţi cina singuri: bineinteles, atunci cand se poate. Cand sunteti inconjurati de mai multi oameni, veti petrece mai mult timp in jurul mesei, astfel incat veti fi tentati sa mancati in plus, chiar si dupa ce v-aţi saturat. Cand cinezi singura/singur vei manca mai putin, lucru foarte important pentru ultima masa a zilei.

Aveti grija la lichidele consumate: oricat de neânsemnata v-ar parea aceasta schimbare, ea are un rol crucial. Renuntati la sucuri, care au extrem de multe calorii, si beti apa sau ceai. Consumati cate un pahar sau doua de apă înainte de masa. Nu ve-ti mai simti atat rau foamea si ve-ti manca mai rational.

Eliminati stresul inteligent: cand o persoana este stresata, consuma mai multe calorii. In schimb, stresul va poate face sa mancati mai mult, asa ca fiti destepti si eliminati-l alergand, nu consumand tot ce aveti in frigider.

Luați cate o pauza: daca tineti o dieta stricta, nu uitati sa va oferiti cate o surpriza din cand in cand, astfel incat sa eliminati riscul aparitiei unui sentiment de frustrare. Daca va este pofta de o prajitura, manancati putin si potolitiva  dorinta, astfel incat sa nu rabufniti mai tarziu si sa consumiti zece în loc de una.

Iar mai jos va prezentam cateva reguli esentiale, care cu siguranta că le cunoasteti deja.

Secretele unui corp suplu şi sănătos

  • Înlocuiti zahărul cu mierea, care este delicioasă chiar şi în cafea. Nu o consumati însă în cantități mari.
  • Renunţați la mezeluri şi mănâncati, în locul lor, carne albă gătită la cuptor, în ulei de măsline şi apă.
  • Nu lăsati să treacă două zile fără să mănâncati un amestec de legume crude şi puţină carne.
  • Nu va reprimati pofta de dulce, dar în locul unei prăjituri cu ciocolată, alegeti una cu fructe.
  • Nu mai asociati carnea cu garnituri grele, cum ar fi cartofii sau orezul, ci mănâncati-le goală sau cu salată.
  • Folosiţi farfurii mai mici, ca să mănâncati porţii mai mici.
  • Pentru gustări, este ideal să aveţi mereu la îndemână un iaurt sau un fruct (sunt recomandate inclusiv cele uscate – neprăjte şi nesărate).
  • Nu mâncati repede, pentru că nu veti mesteca bine şi îi dati stomacului de furcă.
  • Nu mâncati înainte de culcare! Fie că e vorba de somnul de după-amiază sau de cel de noapte, fereşte-te să adormi dacă tocmai ai luat masa.
  • Nu mâncati mult, ci urmează sfatul de aur care spune să nu te ridici niciodată cu burta plină de la masă.
  • Și, mai ales, faceti mișcare! Nici o dietă din lume nu vă va ajuta să arătați bine și să va simțiti atât de bine pe cât o va face sportul practicat în mod susținut.